ROBEKLAH HATIKU


TUHAN!
Robek-robeklah hatiku ini dengan takutkan-Mu
Pecah-pecahkanlah hatiku dengan kehebatan-Mu
Hancur luluhkanlah hatiku dengan Jabbar dan Qahhar-Mu
Hiris-hirislah hatiku dengan Rahim dan Rahman-Mu
Kecut dan reput-reputkanlah hatiku
dengan Qudrah dan Iradah-Mu
Agar jangan manusia dan kuasanya merobek-robek hatiku
Supaya kebesaran manusia tidak pecah-pecahkan hatiku
Jangan sampai zalim dan kezaliman manusia
menghiris-hiris hatiku
Aku berlindung dengan-Mu daripada makhluk
yang merosakkan hatiku
Juga aku berlindung dengan-Mu jangan sampai
dunia dan nikmatnya merosak hatiku
Tuhan, selamatkanlah hatiku
daripada dirosakkan oleh pujian
Peliharalah hatiku daripada nikmat dunia
dan keindahannya
Tuhan apalah ertinya aku cintakan Syurga-Mu
padahal hatiku tidak mencintai-Mu
Apalah ertinya aku takutkan Neraka-Mu
sedangkan hatiku tidak takut dengan-Mu
Tuhan! Hidayah-Mu yang aku pinta
Taufiq-Mu yang aku mahu
Selamatkanlah aku Tuhan!
Peliharalah aku
Pimpinlah aku ke jalan keselamatan
Engkau adalah Tuhanku, pelindungku

Tinggalkan Jawapan

